Alla inlägg under februari 2020

Av Jammar. - 27 februari 2020 06:25

16 grader kallt ute. Mörkt. Tryck 143-109 p69 ja ok. Så ser jag rött när jag tittar på SVT morron tv nu Ser att hon som hatar vänstern och är nära högerextremist. Sprider falska rykten, jobbar nu. Så tjata hon om att Breivik var vänster extremist när det begav sig. Jag litar inte ett smack på henne. De brukar kalla in henne när det ska ljugas.

Av Jammar. - 26 februari 2020 15:32

Låt oss glömma coronavirus och SD politiker som blåser staten och skattebetalarna. Och kristna stollar som mumlar om att vi hamnar i helvetet. De lever i en falsk värd en påhittad verklighet.  Låt oss snacka om pop musik. Satt en stund på balkongen, det är faktiskt tre grader varmt nu fast det var -16 grader på  morgonen. Kul att folk får sätt på sig vinterkläderna i år också. Måste säga att vintermodet är ganska trist i år grått och svart.

Av Jammar. - 26 februari 2020 08:42

Vad händer om coronaviruset kommer hit till vårat land? Tror det blir en fullständig kollaps av allt. Myndigheter kommer att skylla på allt som att vi visste inget, och som vanligt kommer de att sitta som fågelholkar. Och vad kan vi vanliga göra? Munskydd finns inte att få tag på nu. Det är bara att sitta inne. Nu snart är det Vasalopp och då lär det både finnas Italienare kineser koraner och japaner med. Räcker att en är smittad och folk från hela landet är med som åker hem och smittar på de ställen de bor i. Så rasar skiten ihop. 

Av Jammar. - 26 februari 2020 07:57

Jaha 16 grader kallt ute och solen är uppe med tuppen. Tryck 138-104 p69 ok bra. Sitter och funderar på varför munskydden i en så liten ort som jag bor i var slut. Tror inte ett smack på det man säger att samhället har koll på corona viruset. Det finns ju inga munskydd för vanliga att köpa. Är det så att man gör skillnad på folk och fä nu. Gamla och sjuka lämnas vind för våg för att de ska dö? Är detta ett påhitt av de rika kapitalisterna.

Av Jammar. - 25 februari 2020 17:58

Fortsättning på dagen: Det som hände inne på apoteket och affären. Hon som expiderade mig på apoteket är en riktig läcker bit, men av smärtan i skon fick jag bara fram några stönanden. Undrade varför munskydden var slut. Ja de är slut fick jag till svar. Om jag inte haft så ont i foten så skulle jag ha snackat henne på rygg. Och inne på affären så så tog jag av mig skon och jag har vita strumpor och de var alldeles blodiga. Och plockade bort stenarna så nu kändes det bättre men inte bra. Köpte lite mat och så är mina tre flört fjällor vid kassan och säger att de fryser. De ville väl ha en kram men det enda jag sa var att de skulle sluta va fjolliga. Så skulle jag förlänga lotto och måltips, och i kassan var en söt liten snärta som jag har skojat med förut. Hon var villig det märkte jag direkt. Hon sa att  hon ville ha ett nr till. Det saknades ett nr på måltipset. Men smärtan i foten satt stopp för det. Man ska vara rädd om fötterna. Så gick jag hem och tvätta fötterna i sår sprit och sov nån timme. Och här sitter jag nu trånande för mig själv.



Av Jammar. - 25 februari 2020 17:10

Det blev ingen bra dag. Lullade iväg och skulle mata svanarna och tanken var att jag skulle ta några bra bilder. Fick en sten i skon efter 50 meter, och det inte runda fina grus stenar nu utan det är bergkross kantiga vassa stenar. Men tänkte att jag står ut efter en km så fick jag en kross sten till i skon och nu var det för sent att vänd om och inte fanns det nått ställe att sätta sig på heller, utan det var bara att stå ut. Så hundra meter innan jag var jag framme så ramla en sten till in i skon, nu var smärtan olidlig. Såg att det var ett dagis där och matade svanarna också. Så såg de mig komma som igor i ringaren i noter dam haltandes och flåsande. Ungarna skrek och sprang åt alla håll, så fick jag skäll av en dagisfröken att jag ska inte skrämma barn. Slängde brödet i svan mataren och haltade ner till affären med vetskapen att snart fick jag sätta mig ner och plocka bort stenarna ur skorna. Men var in på apoteket och skulle hämta ut medicin så när jag skulle betala så hade högkostnadsskyddet gått ut i går. I stället för att bara betala 200 kr så fick jag punga ut med 950 kr. Skulle ha ett munskydd också men de var slut. Haltade in på affären och fick äntligen sätta mig ner och plocka bort stenarna.

Av Jammar. - 25 februari 2020 08:12

Ingen risk för regn i dag. Ljusblå himmel och solen är på väg upp, friska elva grader kallt ingen vind. Om man ska gå till svan mataren med det sista brödet?

 

Av Jammar. - 25 februari 2020 06:46

Att ha dåligt samvete för att man är den man är. Har på kort tid träffat två unga kvinnor. Ena nyss sjukskriven för panik ångest och den andra för huvudvärk och magkatarr. Och så går jag omkring och flamsar runt. Det är jag som borde ha panikångest och magkatarr. Båda kvinnorna är så otroligt trevliga, och den ena har så otroligt vackra ljusblå ögon. Jag blir alldeles knäsvag om jag tittar för djupt i de.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik

räknare

Flag Counter

Skapa flashcards