Alla inlägg under februari 2018

Av Jammar. - 28 februari 2018 15:31

Hjälp.. Hans hjärna förtränger sanningen! Vi hyllar Palme och låt oss hoppas på att man finner hans mördare eller den organisation som är skyldig..


Av Jammar. - 28 februari 2018 11:58

Först är det du som som ska kolla om det finns tecken på köld skador på din kamrat eller folk du möter. Personen märker det inte själv. Det känns varmt och skönt för personen.

Detta var totalt borta hos mig i minnet. Men när jag såg en person som var det, nått vakna i hjärnan. Jag reagerade direkt. Alla mina år som jag har jobbat med folk i natur och fjäll har satt sina spår. Som sagt va in i värmen så fort som möjligt. Gnugga inte! Inga krämer hjälper utan ska du ut i kylan så tvätta inte ansiktet på morgonen..


Av Jammar. - 28 februari 2018 11:09

Det knarrar härligt under skona i dag, det har stigit från -30 till bara -22 nu.. Så fick jag jaga in en tant på affären, på min sedvanliga promenad. Hon hade betydande köldskador på kinderna. Det var vita fläckar med rimfrost. Det man inte ska göra är att gnugga kinderna utan bara lägg handen över.. När man är köldskadad så har det frusit i skinnet och börjar man gnugga så är det som att gnugga sand, man förstör skinnet.. In i värmen så fort som möjligt..

Av Jammar. - 28 februari 2018 06:48

Snart 8 mars och internationella kvinnodagen.. Lönerna för traditionella kvinnoyrken måste höjas och deras arbetsmiljö måste förbättras. Tafsande och sexistiska trakasserier från chefer måste upphöra. Skatter behöver inte höjas om det kapitalistiska packet börjar betala skatt. Skatteplanering utomlands måste stoppas i så kallade brevlådeföretag..

Av Jammar. - 28 februari 2018 05:25

Är undergången nära nu? Det är nära 30 grader kallt och vi har nästan en meter snö.. Får vi lida bot för all skit vi har gjort med våran jord och natur.. Är det kapitalistiska tänket det onda som nu blir våran undergång.. Just nu så är det -29 grader kallt.. Har två systrar som bor grannar med mig från Stockholm, en bor under mig och en bor över mig.. Och de klagar nått otroligt på kylan. Och det är jag som är den skyldige.. De fryser inne och de fryser ute. Ska väl ut och gå även i dag. Ska försöka smyga ut så de inte hör mig. Annars så brukar de stå och passa på mig när jag ska gå ut. Så ska det klagas och de pratar i mun på varandra. Det är ett jäkla kacklande.

Av Jammar. - 26 februari 2018 19:31

 


Av Jammar. - 26 februari 2018 07:12

När det är kallt blir man automatiskt lat.. Även när det är för varmt.. Men att få sitta inne i goa värmen när det är nästan 30 grader kallt ute så lägger sig en motvilja över att gå ut.. Man funderar på överlevnads instinkter som.. Jag har nog en tropisk sumpfeber sjukdom så därför bör jag inte gå ut.. Eller det är viktigare att vara inne och ha koll på läget. Eller det finns en lag som förbjuder folk för att vara ute när det är så här kallt ute..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik

räknare

Flag Counter

Skapa flashcards