Alla inlägg under november 2021

Av Jammar. - 8 november 2021 08:54

I går korngryns gröt och i dag kornmjöl gröt. Ska man behöva åka till Australien för att få den tredje dosen vaccin. Har träffat och pratat med två som har varit till Ryssland och fått sputnik vaccin och de har varken elefantöron eller fått svans. De verkar vara lyckligare och säkrare en vi här i landet..

Av Jammar. - 8 november 2021 06:15

-3 grader och svart ute här i landets mitt. Skönt att det blir svalare nu bara hoppas på snö också. Så stoppa centerns försök att försämra allesammans rätten och vill de ha fritt fram för skövlande av fjällnära skog och så vill tokarna ta bort strandskyddet. Fjällnära skog har svårt att växa upp efter en skogsskövling. Håller vi på att bli som Brasilien. Ta bort ägandet av skog eftersom det är viktigt för folkhälsan att ha fritt tillträde till vatten och skogen. Centern är folkfientliga och naturskövlare som anser att kapitalismen går före folk och naturen. Jösses det var mycket allvarliga saker så här tidigt en måndag morgon.

Av Jammar. - 7 november 2021 19:22

Symaskinen har krånglat och jag har stångat mig blodig. Funderat och funderat men eftersom det är en mekanisk så.. Öppna maskinen och rengjorde, eftersom jag misstänkte det blev för mycket symaskinsolja sist. Så torka av varenda pryl och satt ihop den och nu funkar det.. En sten lätta från mitt hjärta..



Av Jammar. - 7 november 2021 17:55

Ja Sara hon är ju otrolig, att hon orkar? Ja det är beundransvärt.. Hon kunde få bli drottning över alla..

Av Jammar. - 7 november 2021 09:58

Vad är det för jäkla idiot som tvättar i tvättstugan kl 07,00 på en söndag? Jo det är jag men nu är den bördan borta.. Ska koka mig en havregrynsgröt nu..


Av Jammar. - 7 november 2021 05:04

-2 grader ute och svart som natten. Själv så är man som är och är uppe med tuppen. Skön att få vara uppe så här tidigt då ingen annan är uppe, inget kan hända.


Av Jammar. - 6 november 2021 17:31

Ny etta i dag i Italien.

 

he he..



Av Jammar. - 6 november 2021 13:30

Kan välja mellan mig (pest) eller Kristersson (kolera) var svaret från Magdalena Andersson till vänstern.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik

räknare

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards