Alla inlägg under februari 2020

Av Jammar. - 18 februari 2020 11:27

Nu ska jag inte sy flera kalsingar på ett tag. Har gett mig in på ett nytt projekt. Gissa vad man kan göra med en sliten kavaj och ett strykjärn? Fler bilder kommer under resans gång.

 


Av Jammar. - 18 februari 2020 07:29

Nu märks det verkligen när svt Stockholm lägger locket på när det gäller rapporteringen från ett Åre i kris när det gäller sprinten i dag. Det lutar åt att det inte blir några tävlingar i dag. Anledningen är strejker och annat strul.


Av Jammar. - 18 februari 2020 06:22

Två grader varmt och svart lugnt ute. Tryck 132-106 p71 ja ok fast jag nyser. Läser om fiaskot i Åre med strejker och skidåkare som byter boende. Det är urusla förhållanden för vissa skidlandslag. Och för vallarna som strejkar är det fruktansvärda förhållanden, lokaler utan ventilation.


Av Jammar. - 17 februari 2020 08:43

Ett nytt avsnitt av Avenue 5 har kommit i dag, ska bli kul att titta på men ska spara tills kvällen. Ska göra en massa saker först. funderar på att sy nått typ av överdrag till munskydd så de ser roligare ut. I dag är väl alla vita eller svarta. Det är en massa överklass sportlovs firare här nu från södra delen av landet och man vet inte vad de har för baselurer.  Får gå på apoteket och köpa några. Så måste jag köpa socker.

Av Jammar. - 17 februari 2020 06:57

En grad varmt och svart lugnt ute. Tryck 143-107 p58 ja ok. Allt lugnt inte mycket som händer. Inga större jordbävningar bara 23 st och det är sällan man kan räkna de på ett dygn oftast brukar det vara ett 50 tal och fler.  Och solen är lugn kp1. Det blir en tråkig dag i dag. Om man skulle böja med Voodoo för att piffa upp tillvaron.

Av Jammar. - 16 februari 2020 17:52

Gör sig redo för kvällen med en kopp rött te med ingefära rot pressad citron och honung. Fick lära mig att temperaturen ska sjunka under 50 grader innan man har i honungen och citron. Man får lära sig nåt nytt varje dag.

Av Jammar. - 16 februari 2020 11:13

Fyra grader varmt ute och det skvalar regnar inte utan det skvalar i stuprännor och droppar från tak. Tryck 137-106 p64 ja ok. Passa på att fixa tvättstugan också. Borde gå på affären och handla nått nyttigt också. En påse morötter? Förkylningen tog om så man snorar som en gris.

Av Jammar. - 15 februari 2020 06:36

Noll grader ute och svart lugnt. Få se om det blir nån sol i dag? Tryck 135-108 p63 ja ok. Känns lite bättre i förkylningen också, peppar peppar ta i trä. Var tvungen att sy ett par kalsingar i går ska sy knappar och knapphål också i dag. Har fastnat för detta med underkläder i linne det är som om sakerna har fått nytt liv där nere. Kan sälja kalsingar till barnlösa par. Skräddaren som gud glömde så att säga.   Undrar om damerna vill ha knapphålen på tvären eller längden? Om det är för all choklad jag åt i går som gör att jag känner mig så pigg?? Mycket skidor i dag, längdåkarna åker så nära så jag kan sitta på balkongen och kasta choklad på de. Så är det skidskytte också.

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik

räknare

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards